Planlæg hvad der skal publiceres på hvilke kanaler hvornår!

Samlet online markedsføringsplan

Der er mange fordele ved at have en samlet plan for SEO, Facebook, Google AdWords og andre marketingaktiviteter.

Ved at tilrettelægge udsendelser af blogposts, nyhedsbreve, Facebook opdateringer, m.v. kan der opnås bedre resultater i form af at man når ud til flere og at bedskabet ses på flere platforme.

En skemalagt plan for udgivelser og brug af digitale markedsføringsplatforme kaldes også en prioriteringsplan.

Jeg har selv med fordel benyttet strategien til et projekt og opsætningen illustreres bedst med et eksempel.

Nyhedsbrev, Facebook og blog opdateringer

Hver måned, omkring den 1., udsendes nyhedsbrevet.

I perioden op til udsendelsen af nyhedsbrevet laver jeg opdateringer på Facebook om at man stadig kan nå at tilmelde sig nyhedsbrevet og kommer med små teasere til indholdet, som for en stor dels vedkommende er teasere for blogposts.

I nyhedsbrevet opfordres brugerne til også at blive fan af Facebooksiden, at dele indhold fra bloggen på Facebook og som nævnt lægges der op til at websitet skal besøges fordi der er kommet nyt interessant indhold.

Bloggen opdateres jævnligt, er meget nichepræget og har gode artikler, interviews og beretninger fra det virkelige liv.

Websitet tjener penge på affiliate og Adsense.

Planlægning er nøglen til bedre ROI

Det gælder for alle online marketing kanaler at tidspunktet for en given meddelelse er meget vigtigt for om budskabet bliver set, læst eller hørt.

Rækkefølgen af udsendelser er, jf. ovenstående eksempel, også vigtig ligesom det er vigtigt at vide hvor kunderne befinder sig.

Facebook, nyhedsbrev, blog kombinationen er ikke nødvendigvis den rigtige, der er masser af andre kanaler og YouTube er faktisk den næststørste søgemaskine efter Google.

Planlæg hvad der skal publiceres på hvilke kanaler hvornår.

Sammendrag
Artikel overskrift
Opnå størst mulig synlighed med planlægning
Beskrivelse
Med planlægning af publiceringer på forskellige digitale platforme opnås større synlighed og gennemslagskraft.
Forfatter
Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedin
rss

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *